Implanty zębowe

Implant stomatologiczny czyli wszczep, to sztuczny korzeń wstawiony w miejsce usuwanego lub dawno usuniętego zęba.. Osadzony w kości szczęki lub żuchwy stanowi filar dla odbudowy protetycznej – korony, mostu lub protezy.
Implanty zębów są wykonane z tytanu, materiału całkowicie biozgodnego, organizm uznaje więc go za swoją integralną część. Zabieg wszczepienia implantu wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym, jest bezbolesny.
Wszczepiony implant zębowy wymaga zagojenia i połączenia z kością. Zajmuje to ok. 3-4 miesięcy w żuchwie ( na dole) i 5-6 miesięcy w szczęce ( na górze). Kiedy czas gojenia minie, następuje odsłonięcie implantu i rozpoczyna się część protetyczna – założenie korony, mostu lub protezy. Część protetyczna to porcelana na podbudowie metalowej lub pełnoceramiczna na podbudowie cyrkonowej.
Implanty pomogą w sytuacji kiedy brakuje nam jednego, kilku lub wszystkich zębów. Implant zęba jest wygodniejszy niż most lub proteza, ponieważ nie musisz go wyciągać do czyszczenia.
Nie uszkadza się też sąsiednich zębów, tak jak w przypadku mostu, gdzie czasami oszlifowuje się sąsiednie, całkowicie zdrowe zęby. Jeżeli straciłeś już wszystkie zęby, a nie zadowala cię proteza, to wystarczą tylko 4 implanty u góry i 4 na dole, by znowu swobodnie gryźć i się uśmiechać.

Usuwanie zębów stałych i mlecznych

Najlepszą sytuacją jest utrzymanie swojego naturalnego uzębienia do końca życia.
Czasami jednak konieczne są zabiegi chirurgiczne w jamie ustnej, najczęściej jest to usuwanie chorych zębów czy nacinanie ropni. Nie każda ingerencja chirurgiczna jest przykro odczuwana przez pacjentów. Umiejętne podejście i bezbolesne wykonanie zabiegu chroni naszych Pacjentów przed dodatkowym stresem i trwałym urazem. Spokojna rzeczowa rozmowa i skoncentrowanie uwagi na cierpieniu Pacjenta oraz wytłumaczenie mu, zgodnie z prawdą, poszczególnych etapów to nasza główna zasada postępowania.
Zawsze podajemy pacjentom znieczulenie, ponieważ zabieg chirurgiczny zawsze wiąże się dolegliwościami bólowymi. Rodzaj znieczulenia i dawkę ustala się dla każdego pacjenta indywidualnie. Pacjent jest uprzedzony o objawach znieczulenia typu mrowienie, drętwienie, uczucie obrzmienia, aby mógł czuć się komfortowo podczas zabiegu.

Usuwanie ósemek

Zęby mądrośći to ostatnie zęby stałe. W związku z tym w jamie ustnej często nie pozostaje na nie miejsca. Prowadzi to do zatrzymania zębów w kości lub ich nieprawidłowego wyrzynania. Całkowite zatrzymanie ma miejsce, gdy ząb ze wszystkich stron otoczony jest kością, najczęściej leży poziomo i jest niewidoczny w jamie ustnej ale może dawać dolegliwości bólowe. Częściowe zatrzymanie występuje gdy wyrzyna się fragment zęba a reszta jest zablokowana w kości, tworzy się wtedy bolesna kieszeń dziąsłowa i kostna. Zabieg usunięcia zębów mądrości wykonuje się w znieczuleniu miejscowym.

Nacięcie ropnia

Ropień powstaje w przebiegu infekcji, rozwija się w wyniku aktywności bakterii, które znajdują dla siebie dogodne warunki w tkankach. Nasz system immunologiczny broni się przed obcymi drobnoustrojami wysyłając do ogniska zakażenia białe krwinki. Ropa to mieszanina żywych i martwych białych krwinek, enzymów i zniszczonych komórek miejscowych. Ropień powstaje w przypadku, gdy ropa nie ma gdzie odpływać. Ropień, który nie pęknie lub nie zostanie nacięty może doprowadzić do uogólnionej infekcji drogą krwi, co poważnie zagraża zdrowiu i życiu człowieka.