Badanie stomatologiczne

Podczas pierwszej wizyty w naszej klinice lekarz stomatolog wykonuje dokładny przegląd zębów. Przeprowadza także wywiad z Pacjentem w celu jak najpełniejszego zrozumienia przyczyn zgłoszenia się na wizytę oraz zapoznania się z potrzebami i oczekiwaniami pacjenta. Wykonywane są zdjęcia poszczególnych lub wszystkich zębów. Pacjent otrzymuje informacje na temat stanu własnych zębów, różnych możliwości leczenia oraz wstępnego kosztorysu.

Leczenie próchnicy

Stomatologia zachowawcza to dziedzina zajmująca się zapobieganiem i leczeniem choroby próchnicowej zębów. Próchnica zębów jest chorobą bakteryjną polegającą na demineralizacji i rozpadzie twardych tkanek zęba.
Leczenie zachowawcze próchnicy polega na usunięciu zniszczonych tkanek oraz odbudowie zębów w ich naturalnym kolorze i kształcie.
W Stomatologia Molaris używamy nowych metod leczenia wspierając się nowoczesnymi urządzeniami diagnostyczno – medycznymi dostępnymi obecnie na rynku.

Stomatologia bez bólu – Znieczulenie

Znieczulenie to bezpieczne i bezbolesne przeprowadzenie pacjenta przez czas potencjalnie bolesnego lub nieprzyjemnego zabiegu. Zabiegi wykonywane w znieczuleniu są znacznie mniej obciążające dla zdrowia Pacjenta niż zabiegi bez znieczulenia. Przy wykonywaniu drobnych zabiegów, np. usuwaniu kamienia nazębnego, stosuje się znieczulenie powierzchniowe w postaci żelu, plastra, aerozolu. Działa ono zaledwie kilka minut. Zwykle lekarz decyduje się na takie rozwiązanie u osób, które trudno znoszą ingerencję w ustach i występuję u nich odruch wymiotny. Znieczulenie powierzchniowe W Stomatologia Molaris Łódź stosujemy również przed podaniem tradycyjnego znieczulenia.

Stomatologia zachowawcza a ciąża

W ciąży należy szczególnie dbać o zęby. Nieleczona próchnica może być przyczyną wielu komplikacji. Infekcje powstałe w jamie ustnej często przenoszą się do macicy, powodując stany zapalne. Stąd też warto zwrócić szczególną uwagę na profilaktykę i nie zapominać o dentystycznych badaniach kontrolnych. Zwiększone stężenie hormonów ciążowych prowadzi do rozpulchnienia, stanów zapalnych dziąseł i utrudnia precyzyjne szczotkowanie zębów, co jest bezpośrednią przyczyną gromadzenia się bakterii próchnicotwórczych. Aby temu zapobiec, należy na bieżąco leczyć niewielkie ubytki. Kompozyty stosowane do wypełnienia zębów nie przenikają do krwiobiegu, dlatego nie są szkodliwe dla płodu. Znieczulenie jest dobierane indywidualnie do pacjentki. Zdjęcia radiologiczne u pacjentek w ciąży wykonujemy tylko gdy jest to bardzo konieczne w minimalnej dawce promieniowania.